Vrijdag 30 augustus, terug naar Bangkok.... - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 augustus, terug naar Bangkok.... - Reisverslag uit Makkasan, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 augustus, terug naar Bangkok....

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

30 Augustus 2013 | Thailand, Makkasan

Vandaag vliegen we om 19.00 uur naar Bangkok terug. Een beetje een late vlucht maar Air Asia heeft e.e.a. verschoven, bij boeking was dat vroeger gepland. Kim van het resort heeft er geen probleem mee als we later uitchecken, dus kunnen we langer in de bungalow blijven. ' s Morgens eerst voor de laatste keer sporten en afscheid nemen. Dan hebben we een massage, de laatste? Op ons resortje is een paviljoentje ingericht voor massages, erg mooi!

2 oudere vrouwen komen masseren, ik vind dat die ouderen het beter doen en geen bijbedoelingen hebben. Die jonge meiden kijken eerst naar je trouwring. Dit ging erg professioneel dus zonder happy end!

Nog even de laatste lunch in een restaurantje en bij een kraampje: banaan in een roti met milk, lekker!

Rond 3 uur naar Krabi Airport waar we veeeeel te vroeg zijn. We kunnen onze koffers zelfs nog niet kwijt. Na een dik uur vliegen zijn we op Don Muang in Bangkok, het binnenlandse vliegveld. Te laat om nog een trein te kunnen nemen en iedereen moet dus naar een taxibalie.... Er staat een rij van ongeveer 500 man!
Dat gaat het dus niet worden, er stond nog een shuttlebus naar het internationale vliegveld en die ligt aan een skytrain verbinding met de stad. De conductrice wil een ticket zien maar wie heeft tegenwoordig nog een ticket? we laten een oude instapkaart zien en het is goed...
Na 2 uur zijn we bij het hotel. Een eenvoudig hotel waar we 2 nachten hebben geboekt maar waar we zaterdagavond weggaan. Dan heb je nog de hele dag zonder dat je op je koffers moet letten.

Bangkok heeft 2 metro en 2 skytrain lijnen. De skytrain is aangesloten op de luchthaven, makkelijk dus. Ik heb dus een hotel vlakbij die slytrain geboekt. Alleen scheit Edmar 7 kleuren..... op die stations.... Heel hoog en dan met roltrappen.... Ook bewegen ze als er een trein aankomt... Zojuist zaten we op zo'n station, begint het bankje te wankelen... Ed veert dan in paniek op!
Ik vond die trappen bij dat klooster veel akeliger maar daar had Ed er geen last van...