Zaterdag 24 augustus, naar Krabi stad! - Reisverslag uit Ban Khlong Haeng, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Zaterdag 24 augustus, naar Krabi stad! - Reisverslag uit Ban Khlong Haeng, Thailand van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Zaterdag 24 augustus, naar Krabi stad!

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

24 Augustus 2013 | Thailand, Ban Khlong Haeng

Na een Thais ontbijt, kip met rijst, gaan we eerst even genieten van het zwembad en het lekkere weer, daarna gaan we naar Krabi. We gaan met openbaar vervoer, je gaat bij een supermarkt staan (7 to 11) en houdt een songthiew aan, een wagen met laadbak met 2 banken en een dakje. Met een beetje mazzel is die niet zo vol. Nu dus ook niet. Dan sta je binnen 15 minuten in Krabi. De stad is niet bijzonder maar ligt erg mooi met op de achtergrond een karstgebergte en aan de monding van de Krabi. Aan de overkant liggen eilanden vol met mangroven, die willen we zien natuurlijk. Zodra je ook maar in de buurt van het haventje komt wordt je al aangesproken voor een tochtje. Even onderhandelen, het gaat echt mergens over, hebben we een boottocht van 2 uur om een eiland heen voor 700 bath, 17,-. Vlug nog wat hapjes inslaan om wat te kanen te hebben en dan gaan we met een longtail varen. Onderweg leggen we nog aan bij een grot met prehistorische tekeningen, voor het vermaak hebben ze er ook nog wat poppen bijgezet...
Het water staat op dat moment eigenlijk iets te hoog maar we krijgen toch een mooi beeld. Onze kapitein is waarschijnlijk een chinees want, als wij aan onze bananencake zitten, is hij allemaal in het water aan het kitsen, erg onsmakelijk.. Geen fooi dus.

Krabi stelt verder niet veel voor, we bezoeken nog een watje en gaan eten op een weekendmarkt. Om 6 uur werd het volkslied ingezet en iedereen ging staan en zong mee, lollig om te zien.

Later gaan we met een songthiew terug, nu was het wel druk en hingen er wat kinderen achterop... Gelukkig wisten we ook waar we eruit moesten, daar lijkt alles op elkaar!

• 27 Augustus 2013 - 17:40

Jezus: