Een dag op zee - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Een dag op zee - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Een dag op zee

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

08 Juli 2012 | Duitsland, Hamburg

Dag 5 Een dag op zee
Vandaag geen uitjes, alleen op het buffet. We varen om Denemarken heen. De zee is kalm. Wel waait het erg hard. Na het ontbijt zoeken we op het buitendek een beschut plaatsje en kunnen in zwembroek lekker zonnen. Dan is er een kookdemonstratie voor gnocchi, aardappeldeegballetjes. Gegeven door een Italiaanse kok en assistenten. En een vertaler. Je krijgt dezelfde indruk als bij de Muppets, die Zweedse kok. Jammer genoeg mag je niet proeven. Na de lunch weer een uurtje samen naar de fitness.
Het animatieteam geeft dansles en heeft een, jawel, bingo geregeld. Daar bedanken we voor. Dansles is aan mij niet besteed, ik heb het ritmegevoel van een lantaarnpaal.
Bingo vinden we helemaal belachelijk, vooral in 5 talen: Kien! Kienos falsos, Falsche Kien, kieno ni bino enz…
We dwalen wat rond in het schip en komen bij de chocoladebar. Daar kun je allerlei soorten chocolademelk bestellen. We nemen er ieder één. Ik zabaglione (ik kreeg hallucinaties met Marieke der witte chocoladesoep, badend van het zweet werd ik…), Edmar een hazelnoot. Witte chocolademelk. Lekker maar machtig! Na een halve kop had je meer dan genoegd. En een bonbonnetje (à € 0,90) erbij maar die zijn niet bijzonder van smaak en ook nog eens er klein.
Vanavond gaan we naar een klein maar chique restaurant. Hiervoor moet je € 25,- pp bijbetalen. Ook hier zoeken we 3 gerechten uit, waaronder de gnocchi van de workshop. De rest is erg lekker, de gnocchi vallen tegen dus dat recept kan naar de prullenbak. In dit restaurant is het heel erg rustig, 2 tafels bemand.
Na het diner gaan we overigens nog van hut wisselen… We hebben een mooie hut maar onder het zonnedek. Met als gevolg dat je bij elke verschuiving van een stoel of ligbed rechtop in bed zit van de herrie… Edmar heeft dat aan de receptie doorgegeven en we krijgen een zelfde hut maar dan op dek 12… Die nemen we. Ik heb op de boot eerst 2 slapeloze nachten voordat ik kan slapen. Nu we naar een hoger dek gaan krijg ik dat opnieuw voor mijn kiezen omdat de bewegingen op een hoger dek anders zijn… Dat moet dan maar.

• 08 Juli 2012 - 12:13

Janneke G Te V:

Wat een activiteiten!! Muppets, B(ejaarden)B(ingo), chocobaden. Nou nou! Dat van dat dansen had ik graag gezien! Zal er zoiets er uit zien als op de boot in Egypte? Met dat balletje.