Dag 3 Inschepen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu Dag 3 Inschepen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

Dag 3 Inschepen!

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

05 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 3 Inschepen op de Costa Neo Romantica!

Weer lekker ontbijten in het hotel. Koffers pakken, we moeten er nu al dingen uitdoen anders gaan ze niet dicht… Met de car2go (de smart) gaan we naar de parkeergarage van de Bijenkorf om daar een taxi te pakken dat is dan nog maar een klein stukje) en in stijl (Edmar zoekt een Mercedes uit, Hyacint is trots op ons!) te arriveren op de terminal. We zijn hartstikke vroeg maar vinden het leuk daar wat te neuzen. We mogen al om 11.45 aan boord en kunnen dan het schip in alle rust verkennen en fotograferen (de andere passagiers zijn nu in Amsterdam). De hut is aardig maar tijdelijk. We hebben een hut gevraagd met balkon maar dat kunnen ze pas ’s middags regelen. Dan maar aanschuiven voor de lunch, een gigantisch buffet. We gaan ons niet volbuffelen maar zoeken wat kleine gerechtjes uit. Ik neem een panini met gerookte zalm die ze even toasten… Dat is afzien.
Dan krijgen we een seintje dat we een andere hut krijgen, een suite met balkon aan bakboordzijde. Fijn voor Ed zijn onderbroeken. De hut is redelijk ruim met een hele mooie natte cel, kunststof met een teakhouten vloer, gelegd zoals op scheepsdekken. We voelen ons thuis.
Om 16.00 uur verlaten we Amsterdam om via het Noordzeekanaal naar IJmuiden en dan de Noordzee op te gaan. In IJmuiden passeren we een sluis en trekken veel bekijks. Niet vanwege die onderbroeken maar omdat het schip zo giga is.
Tussendoor krijgen we een verplichte evacuatie oefening. Elke afdeling van hutten moet naar een ander verzamelpunt. Dit duurt en duurt omdat het in 5 talen gegeven wordt.
’s Avonds gaan we dineren, een 3 gangen keuzemenu. Dit is echt chique, het lunchbuffet was dat verre van. Ik neem vooraf witte en zwarte visravioli en als hoofdgerecht een kleine exclusieve moussaka, Ed neemt groene asperges met garnalen en parelhoen met zuurkool als hoofdgerecht. Na nemen we ieder een kaasplankje. We kletsen gezellig met een Schots stel, Dennis en Judy. Na het diner treedt een zanger op, standaard maar niet onaardig. Dan op tijd naar bed

• 05 Juli 2012 - 16:28

Janneke G Te V:

Gezellige bar!!! Zijn alle passagiers met haast vertrokken, toen jullie kwamen???

• 05 Juli 2012 - 19:51

Jezus:

Normaal gesproken ben ik erg lollig, maar hierop weet ik niets gevats te zeggen.... Geniet ervan!!! x