9-2-2009 - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu 9-2-2009 - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Ruud & Edmar - WaarBenJij.nu

9-2-2009

Door: Ruud & Edmar

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Edmar

10 Februari 2009 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

9 februari 2009
Na een vroeg ontbijt zijn we om 8 uur aangereden naar Graaff Reinet. We zijn nog omgereden om een pas te rijden waar we ook een waterval kunnen bekijken. Op die pas zat het niet echt mee, daar was net een vrachtwagen met aanhanger en geladen met bakstenen na een klapband tegen de rotswand geklapt. Tenminste dat wees het sporenonderzoek van onze medereizigers uit. Na een half uurtje reden we weer door. De waterval lag erg mooi maar wat is een waterval zonder water? Juist een val. Er liep een heel klein straaltje maar daardoor konden we mooi naar de overkant. Zag er leuk uit. Op naar de lunch in Wilowmore, een naargeestig plaatsje.
Om 2 uur kwamen we aan in Graaff Reinet. Een klein erg godsdienstig stadje. De accommodatie (Camdeboo Cottages) is in cottages, met 2 stellen in één cottage. Centrale gedeeltes zijn erg goed, de cottage is oud maar de bedden zijn weer goed. Tot 5 uur zijn we door het stadje gelopen. Op zoek naar een shirt omdat Ed z’n rugzak in unne kauwgum had gezet en die kauwgum zat nu in zijn nieuwe shirt en dan beloof je natuurlijk een nieuw shirt. Het winkelaanbod is niet veel en de rondleiding door het centrum stelde niet veel voor. Enkele mooie witte Kaapse huisjes. Het laatste stuk van de rondleiding ging je door een hotel, een tuintje en langs wat cottages, dat gedeelte was wel erg mooi! Door de combinatie van de witte huisjes en volop in bloei staande struiken was dat erg fotogeniek.

Om 5 uur gingen we met Avrille naar de Vallei der Verlatenheid welke in een natuurgebied ligt. Onderweg zien we een grote schilpad, wat antilopen (die 2 inspireren me voor een leuk menuutje) en een aapje dat voor de auto oversteekt. Dan zijn we bij de vallei op ongeveer 1100 meter hoog en je kijkt gigantisch ver weg. Het verste wat je kunt zien is een berg bij Port Elisabeth wat op 160 km afstand ligt. We staan op een rotspunt en voor ons staan grote rotsformaties, erg mooi. Daar beleven we de zonsondergang, super. Normaal wordt dat beleefd in stilte echter met deze groep is dat godsonmogellijk, Ed houdt dat nog geen minuut vol maar ook Kathrien kan er wat van met “Wie wil er nog pinda’s?”. Jammer genoeg staat er niet meteen een roedel bavianen om haar heen… De kleuren van de ondergaande zon op die rotsformaties is geweldig.
Om 8 uur zijn we weer bij de cottage en daar staat een braai klaar. Zeg maar een super goede bbq. We krijgen een lamskarbonaadje, boerenworst (lijkt op zo’n dun Frans worstje) en een spies met rundvlees. Salades, aardappelen completeren het menu. Erg lekker. We krijgen alleen een toetje als we een regionale schnaps in één teug opdrinken. Groepsleden van de blauwe knoop hoeven dat niet, dus Ed komt goed weg. Al die drankjes zijn naar mijn mening niet lekker. ‘t Brandt even in je keel, dan is het weg. Dan krijgen we een ijsbolletje en een plak lekkere chocoladecake. Dan naar bed! Morgen naar Lesotho.

• 10 Februari 2009 - 09:39

Riny:

De tranen staan me in de ogen, van het lachen dan....ik zie het allemaal al gebeuren. Katherine is inmiddels een goede vriendin begrijp ik! Niet op bezoek geweest in het Township in Graaff Reinet? En nu langzamerhand richting donker Afrika. Ga vooral in Lesotho op pad! Als jullie Malealea komen dan is de wandeling naar de rotstekeningen aan te raden... hoewel.. Edmar dan betekent wel klimmen en klauteren! Neem vooral veel te drinken mee.

• 10 Februari 2009 - 10:13

Mat:

Dag mannen,
    Dat zal, als ik dit zo lees in de verhalen van Ruud en zie op de foto's, toch wel weer wennen worden als jullie over een hele lange tijd weer terugkomen naar ons natte landje. Tot dat moment blijf genieten (en Edmar: de SLA-rapportage is gelukt, ik hoef je niet te bellen).

• 10 Februari 2009 - 10:19

Petra:

Nou Edmar heb je eindelijk 2 Straussvrienden gevonden die niets terug zeggen!!!!Daar ben je even stil van...of is dat van de angst!!!!

xxPetra

• 10 Februari 2009 - 17:28

Barbara:

Wat staan jullie er al gekleurd op! En dan te bedenken dat hier vanmorgen volop sneeuw lag.Vanmiddag gevolgd door een koude noordenwind met nog meer sneeuw.

• 11 Februari 2009 - 16:49

Inge:

Wat leuk dat jullie het zo goed kunnen vinden met Kathrin, maar pas op hoor, je geeft d'r 1 vinger en ze neemt je beide handen.( Rob is mijn broer).
    Ja tis leuk om jullie avonturen zo een klein beetje mee te beleven.Wij kunnen ons ook het een en ander er wel bij voorstellen, je blijft lachen met Kathrin. We zijn erg benieuwd of het allemaal "goed afloopt",nog heel veel plezier daarzo met z'n allen.

Groetjes Inge Prinsen

• 12 Februari 2009 - 11:57

Lindsy:

Hé mannen,

Wat een gewelige verhalen hebben jullie daar...over het super mooie Afrika. Het klinkt allemaal vrij herkenbaar op één ding na: wat een luxe bij jullie overnachtingen!!! Wel erg gaaf...en wat een lekker eten allemaal!! Het is duidelijk: jullie vermaken super en jullie zullen nog veel gave verslagen gaan maken. Heel veel plezier met jullie verdere verhalen en avonturen!!!

Dikke X Lindsy

• 12 Februari 2009 - 18:59

De V.d. Wiel'tjes:

Hoi Ed en Ruud,

Wat een geweldige belevenissen maken jullie daar mee zeg !!
    Zijn jullie nu verkocht,én willen jullie strakjes óók struisvogels in jullie tuin ?! Het zijn stuk voor stuk héle gave foto's, én wij willen absoluut op de hoogte blijven van alles wat jullie nog gaan meemaken.........
    Doei, doei,

Véél groeten, en geniet ze nog effe hé !!!

• 12 Februari 2009 - 19:05

Heidi (& Cees):

Goed dat je de foto ondertiteld hebt! Anders had ik echt niet gezien dat jullie dat waren met die bruine (rode) koppen! Ik lach me rot. Erg vermakelijk allemaal.
    Doeikus
    Gr. Heidi (even zonder Cees, snif)

• 13 Februari 2009 - 08:41

Janneke :

We genieten van jullie verslagen! Wat kan mijn neef toch leuk en mooi schrijven!Zit met smacht te wachten op het volgend verhaal!
    MUH!

• 13 Februari 2009 - 09:10

Marjon Prinsen:

Hou die Kath wel een beetje onder controle hoor! ;-) Leuk om jullie verhalen te lezen. Begreep al van mn vader (Rob) dat hij volop geniet en leuke reisgenoten heeft. Goed zo! Zelf ben ik nu twee keer in Z-Afrika geweest en als ik dan de foto's zie en verhalen weer lees...zucht..

Geniet er nog van met zn allen en knuffel aan mn paps en Kath!

Groet,
    Marjon